Sunday 11 August 2013

* Politeness 礼貌

刚与一名女士通了一个电话,她向我的助手投诉一家酒店业主在她入住该酒店3个月后没收了她的50令吉抵押金,如今,她必须寻找新的住宿。

于是我亲自拨电给她欲了解详情,我建议她向酒店业者问清楚为何他们作出如此举动。但她竟然立刻作出了一个奇怪并可笑的指责,她说:你们这些行动党的人一定站在我丈夫那边!当时,我是多么的疑惑,但过后,事情变得更令人费解。

对于她丈夫和有关酒店业者没收她的抵押金有什么关系呢?为了提供适当的帮助,我尝试了解整件事的来龙去脉。

我重申她最好就向有关酒店业者问清楚事件的原因,但同时间必须解决她的住宿问题。我建议她租一间房子或另一家酒店,她却回我说那一带的酒店都找她麻烦,都骗她的钱。

由于考虑到事情的紧逼性,并明显地涉及家庭纠纷,我只好建议一个最适当的解决方案,带她到福利部寻求帮助。过去的经验告诉我福利部是一个不错的部门,如果当中有谁留意过我以往的文章,大概都听过我说福利部对于帮助有需要的人,都表现得蛮积极的。

另我大吃一惊的是,我被她及她背后的那群声音作出一连串的攻击。我只能以谬及偏激来形容当时她的反应。她说福利部对她及女儿们意图不愧,她不希望有关部门来打扰他们。她更指说在过去420日时曾经拨打我的办公电话联络我。这实在令我再次感到懊恼,因为,在55日前,这电话号码根本还未存在。

我感到怜悯之际,也有些无奈。我告诉她如果她不接受我的帮助,我也无能为力。我再次重申,我能做的就是把她交予福利部,因为我不认识她,也不清楚她的背景,我不能贸贸然地介绍一个新东主给她。福利有足够的经验处理及帮助类似案件的求助者,并能在迅速的情况下,暂时为她及女儿解决住宿的问题。

这时,她背后突然出现一把声音攻击我,阐述了一些有关她丈夫及之前几家酒店欺骗她的言论(同样是住了几个月后没收了她的抵押金,其中一个更殴打她)。

我咬紧牙根地忍受她对我作出的种种侮辱,并最后一次地告诉她我所能帮的。

我告诉她我希望我能帮助你,也会尽我所能地去帮你,唯一能帮你的就是帮你寻求福利部,他们至少能解决你今晚的住宿问题,但你必须与我合作。解决了今晚的住宿问题后,我们才去商讨关于抵押金的问题。

我尝试劝她告诉我她的身在位置,我将帮她安排寻助。很遗憾地,她以非常无礼的态度回应我说你那么喜欢福利部,那我祝以后的孩子都要送去福利部啦!

我感到非常的失望,我叫她重复她所说的,顿时她及背后的吵杂声顿时静下来了。

我再一次提出我所能提供的帮忙,她没有出声,我只好把电话放下了

在良心的催促下,我在两个小时后再次拨电给她,但她没有接听。

她能够有选择地拒绝我的帮忙及不接听我的电话,明显地,情况不是我想象中的恶劣。

他们需寻求的是一个栖身之所?抑或金钱上的帮忙?无人知晓。


A lady called, with several other female voices in the background. She told my assistant that she's been mistreated by a hotel owner who had witheld her deposit of RM50 after she stay there for 3 months. And she now needs sonewhere to stay.

I called her back and I suggested that she talk to the hotelier to ascertain why they did what they did.

She immediately launched an absolutely ridiculous accusation against 'you politicians from DAP' for siding with her husband.... I was as confused as you are but bear with me... it gets even more puzzling.

With the question of what her husband has to do with a hotelier witholding her deposit... I tried to get to the bottom of the matter.

I reiterated that its best she spoke to the hotelier, but lets address her accomodation problem. I asked if its possible to rent a place and maybe another hotel. She said something along the lines of all hotels are out to get her and con her money.

Taking into account the urgency of the matter, and clearly there's some family issues involved, I suggested the only logical and proper way of addressing this was to refer them tge welfare department. My experience of the welfare department has been very positive to date.... those who follow my page would know that they've done some fairly good work for the needy in Pasir Pinji.

I was flabbergasted to find that I was hit with a barrage of attacks by her and the supporting voices in the background, what could only be described as ridiculous, paranoid accusations of there being some conspiracy against her and her daughters by the welfare department and that she doesnt want them to come 'kacau' them. That was all interlaced with some accusation of them having contacted me a few months back in April 20th on the number she had for me ( impossible as I didnt get this number until after 5th of may.

A mixture of pity, and frustration washed over me, and I said to her that if shes not willing to accept my help, then we're at a stalemate. I reiterated that the only option available is the welfare department. I was not proper for me to offer her a room or request anyone to, as I do not know her. The welfare department is well equipped to deal with matters like this and I have every faith that they will be looked after.

She and the voices in the background launched a further bout of verbal attacks on me personally and this time, elaborating some nonsensical story AND about her husband cheating her (or cheating on her) and that the previous several hotels that she has stayed at (also for few months at a time has treated her the same and one of them assaulted her).

I offered her one last time the only thing I could and should do, already biting my teeth at some of the insult she was throwing at me. I said to her ;

I can only help you with what I can, and a person has to want to be helped, in order for them to be helped. The welfare department CAN help you, and this is how I CAN help you, but you have to WORK WITH ME. Get settled tonight at some accomodation through the help of the welfare department, and we deal with the rest of the story once we've got you a roof over your heads.

I urged them to give me their current location and I'll sort out the rest.

She answered me with a solemn wish to me that my future children shall need help from the welfare department (
咁我祝你嘅豆记都要送去福利部啦!)

Shocked and heart broken, I asked her to repeat what she just said.

She and the voices in the background gave no response.

I asked them one last time if they want my help.

They remained silent.

I put the phone down.

2 hours later, out of pity and concern, I called them again.

They didn't answer.

Clearly their situation really isn't as bad as I imagined, for them to have the option to not accept my offer and not take my call.

Was this about acconodation and a roof over their heads? Or was it financial 'help' that they wanted. Who knows....